اقتصادی

الگو مصرف و بازار هدف خود را بشناسید

مدیر انجمن بازرگانی ایران و کانادا:فرهنگ تجاری سازی به درستی صورت نگرفته است بلکه باید فرهنگ تجاری سازی ترویج داده شود. تجاری سازی بدان معنا است که الگو مصرف و بازار کشور مقصد را بشناسی و با توجه به محصولات و امکانات,نیاز را برطرف سازی و رعایت استاندارد تا بتوان بخش فروش را انجام داد.

محمد وحیدی راد ,مدیر انجمن بازرگانی ایران و کانادا در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: در خیلی از زمینه ها استارتاپ های کشورمان سرآمد و حتی ۱۰ سال از آمریکای شمالی هم جلوتر هستند اما در عین حال هم باید ناراحت بود از این بابت که تجاری سازی درست در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به عدم تجاری سازی و آموزش درست در مبحث استارتاپ ها اشاره کرد و گفت:در این مسیر, دانش و تکنیک طی شده است اما نه تنها بخش متولی و تجاری سازی فراموش شده است بلکه مهمتر آموزش به خصوص برای صادرات صورت نگرفته است

وحیدی راد تصریح کرد: کشور ما در زمینه تجهیزات پزشکی,لابراتوار, برق و زمینه های مختلف به جرات می توانم بگویم بسیار خوب عمل کرده ایم اما در زمینه صادرات و فروش کاری اساسی صورت نگرفته است

وی آموزش و نیاز کشورهای مختلف را مهم برشمرد و گفت: آموزش مبحث مهمی به شمار می آید چرا که وقتی روز اول استارتاپ توسعه پیدا می کند باید تفکرات بین المللی پشت آن باشد و به استانداردهای کشور های دیگر هم توجه کرد.

وی فرهنگ تجاری سازی را مهم دانست و اشاره کرد: مدیریت صادرات در واقع به معنای بازاریابی نیست بلکه باید فرهنگ تجاری سازی ترویج داده شود. تجاری سازی بدان معنا است که الگو مصرف و بازار کشور مقصد را بشناسی و با توجه به محصولات و امکانات,نیاز را برطرف سازی و رعایت استاندارد تا بتوان بخش فروش را انجام داد.

مدیر انجمن بازرگانی ایران و کانادا نسبت به تحریم ها و اثر آن بر استارتاپ ها افزود: تحریم های بانکی و تکنولوژی متقاوت است اما در تحریم تکنولوژی می توان گفت که مشکل چندانی وجود نداشته است حتی گاها باعث پیشرفت هم شده است اما در تحریم بانکی همانطور که چند بار اشاره شد اگر درست فرهنگ تجاری سازی را پیش ببریم, چه بسا قابل حل است و در این زمینه نباید نگاه منفی داشته باشیم.

وی در پاسخ به آینده استارتاپ ها در کشور گفت: اگر فرایند ذکر شده درست باشد آینده و اتفاقات آن مثبت است اما اگر متولی و آموزش درست وجود داشت مسیر بهتر پیش می رود اما در کل آینده خوب اذعان کسانی است که روی مارکتینگ صادراتی فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا